Röda Tråden

Att tillhöra Staffanstorps Handbollsklubb (SHK) är och skall alltid vara något speciellt.
"Röda Tråden", föreningens styrdokument, presenterar föreningens värderingar och målsättningar.
"Röda Tråden" ger riktlinjer till våra aktiva och ledare från bollskolan till ungdomsverksamheten, men även till funktionärer, föräldrar och supportrar, eftersom alla frivilliga och stödjande krafter är viktiga för vår ideella verksamhet.

Vi hoppas och tror att dessa principer skall ge våra aktiva barn och ungdomar inte bara handbollsfärdigheter, utan även träning i att samspela socialt både på och utanför handbollsplanen, lära sig ta ansvar både för sig själv och för andra och utveckla ett gott kamratskap som bygger på allas lika värde. Till föräldrar och supportrar som delar barnens och ungdomarnas aktiviteter på och utanför planen ger "Röda Tråden" information och kunskap om hur vi tillsammans kan arbeta för en verksamhet som vilar på demokratiska grundvalar, allas lika värde och frihet från kränkningar av alla slag.

Röda Tråden

Röda Tråden - tillägg kring diskussionen om toppning och nivågruppering