Summer Camp 2022 har börjat!
2022-06-21 11:15
Glada deltagare under Summer Camp 2022!

Denna vecka samlas flera barn och ungdom från Staffanstorps HK och ett flertal andra kringliggande klubbar till årets Summer Camp.

Förra årets succés fortsätter under vecka 25. I går hade deltagarna besök av Albert Månsson som spelar i OV Helsingborg. Han är även kapten i svenska U20 landslaget som skall spela mästerskap denna sommar. Under veckan kommer även Albin Carlsson lagkapten i LUGI herrlag att medverka samt Oscar Hylén som är assisterande damlagstränare i SHK. Det jobbas fortfarande med att få in flera handbollsprofiler som gästtränare under summer camp veckan.

Ledarna under veckan är Nils Lundqvist och Hanna Ringdahl. Nils Lundqvist med många år som ungdomsledare samt TU6-utbildad inom Svenska Handbollsförbundet. Hanna Ringdahl seniorspelare i SHK:s damlag under det gångna året, samt flera år inom elithandboll som LUGI-spelare har bl. a spelat två SM-finaler.

Dagarna består av två handbollspass, en aktivitet och gruppsamarbeten. Deltagarna får även lunch och mellanmål serverat under dagarna.

Om någon är nyfiken på vad som händer är ni självklart välkomna förbi att kika på alla duktiga deltagare och ledare.