Staffanstorps HK

P12 stod för makalös insats i Åhus
2022-07-18 12:31
Från vänster Sara, Erik, Karl, Isak, Felix, William, Tage och Raymond

Skånska Dagbladet kontaktade os ledare efter insatsen till P12 under Åhus Beachhandboll festival, här kan ni läsa vad Wilhelm Nilsson från Skånska dagbladet skrev. Lite information är korrigerat så det blir rätt.

Åhus beachhandboll festival pågår för för fullt. För Staffanstorps pojkar 12 har det mesta gått som på räls. Näsintil allt motstånd krossades - och det med en makalös målskörd.

Staffanstorps killar trivs i sanden. Tidigare under sommaren vann de OV Beachhandboll - och krossade motståndarna med stora segersiffror. I Åhus var det dags igen. P12-laget koplade på loket och tog sig fram som en riktig ångvält. När gruppspelet väl kunde summeras, stod killarna obesegrade med åtta vinster. Samtidigt kunde stoltsera med sina 105 gjorda mål.

- Jätterolig och en stor upplevelse för killarna. Vi hade totalt sex av våra nio killar på plats, och då skal man komma ihåg att fyra av dem spelat handboll i mindre än ett år, säger Raymond Lindquist, ledare.

"Starkt framtid"

I A-slutspelet slog man ut Åhus, Höör och Eslöv innan det tog stopp mot IFK Ystad i finalen.

- Loket gick hela vägen fram till final. De har gjort en jätteinsats och vi tror på en stark framtid för alla våra ungdomslag i SHK.

Deltog i uppvisningsmatch

Trots finalplats tog matchandet inte slut där. På söndagen spelade en mix killar födda 2009/2010 uppvisningsmatch på centercourten mot Göteborgs Beachhandbollsklubb pojkar födda 2008.

Det blev inte någon seger, men ett bra minne och framför allt ett bra lärande för vad man mer kan göra med bollen i sanden än att enbart spela "vanlig" handboll, utvecklar Raymond Lindquist.

Artikeln går att läsa på Skånska Dagbladet

Huvudsponsor