Staffanstorps HK
Handboll
Pojkar 2009

P11 (f. 2010) vinner A-finalen i OV Beach!
2022-05-30 10:13
Stolta pojkar lyfter pokalen efter två magiska dagar i Helsingborg!

Efter två dagar med festhandboll av våra pojkar födda 2010 fick de söndag eftermiddag lyfta pokalen som vinnare av A-finalen i OV Beach 2022!

Lördag förmiddag åkte åtta förväntansfulla pojkar till ett kallt och blåsigt Helsingborg för att spela OV Beach 2022. Fem av killarna skulle spela beachhandboll för första gången, två hade aldrig spelat handboll alls.

Efter inledande matcher mot IK Sund, IFK Malmö och OV Helsingborg avslutade de dagen med tre vinster. Pojkarna bjöd på glatt humör och fantastisk handboll, där alla pojkarna bidrog båda på och utanför planen.

Dag två kikade solen fram och de fortsatte med gruppspelsmatcher mot LUGI, Eslöv och Ljunghusen. Dagen började lite osäkert, men killarna löste uppgiften och vände alla matcherna och gick obesegrade genom gruppspelet.

Efter lunch var det dags för kvartsfinal mot ett annat Ljunghusen lag. Det blev en tuff och jämn match där de inte lyckades hundra procent med spelet. Men som tidigare matcher så visade killarna en "bäst när det gäller" mentalitet och gick segrande ut av även kvartsfinalen. I semifinalen var det ett återseende med samma IK Sund lag som de mötte i gruppspelet. Killarna hade nu bestämt att de skulle till final. Trots lite utmaningar med deras västspelare så blev de vinst även i semifinalen och pojkarna var klara för final på Center-Court där IK Sund 1 väntade. Även IK Sund hade gått obesegrade hela vägen till finalen så det var liten tvekan om att de två bästa lagen sto i final.

Finalen blev en jämn match där SHK vann första halvlek, medan IK Sund vann andra efter straff i sista sekund. Det var dags för Shoot-Out. Våra pojkar satte tre poäng på sina två försök, medan IK Sund missade sina chanser och vinsten var då ett faktum!

Start grattis till alla pojkarna som var med!

Huvudsponsor
Silversponsor