Pojkar 2009

P13 vinner Bambusa OV Beachhandboll 2023!
2023-05-29 10:49
Glada grabbar efter vinsten i Bambusa OV Beachhandboll!

Under helgen har våra killar födda 2009 och 2010 spelat OV beachhandboll på Fria Bad i Helsingborg. Vädret har varit kanon under stora delar av helgen. Resultatmässigt gick det lite sämre dag ett, men sen vaknade killarna dag två och tog hem pokalen till Staffanstorp.

Under våren har killarna tränat mycket beachhandboll för att utveckla individuella färdigheter. Vi har tränat mycket bollsläpp, timing, snurr (360 grader) och inflight (jappe). Vi önskar att alla skall va med så vi kan få till ett roligt och utvecklande spel för alla, något som kom tydligt fram under helgens matcher.

Vi började träna beachhandoll på riktigt förra sommaren och vi tror att beachhandboll kan va en bra omväxling efter en lång inomhussäsong. Sen ser vi även att beachhandbollen utvecklar viktiga färdigheter som vi sen kan ta med os in i hallen. Eftersom beachhandollens regler inte tillåter fysisk kontakt ger dette unika möjligheter för spelare som inte har fysiska fördelar som vissa kan ha i denna ålder.

Det var inte så många anmälda lag i P13-klassen, men vi spelade dubbel serie. Dag ett bjöd på mycket finspel, men tyvärr åkte vi på två förluster i shoot out mot IK Sund 1 och 2. När dag två startade var det en sak som gällde, vinna alla set (förutom att ha roligt så klart). Tyvärr lyckades vi inte ta hem både set mot OV Helsingborg, men denna gången vann vi shoout out och vi var fortfarande med i matchen om pokalen. Dagens fyra sista matcher spelade killarna fantastisk beachhandboll och vann alla matcher 2-0. Med 17 vinster utav 20 set är vi mycket nöjda med helgens spel och kanske extra roligt är att vi gör detta med 3 av 7 spelare födda 2010, i en serie där motståndarna är födda 2009.

Nästa helg åker vi tillbake till Helsingborg för att försvara titeln från förra året i 2010-klassen På nationaldagen åker vi till Varberg med två lag för ännu mera beachhandboll innan vi tar ett litet uppehåll före vi avslutar säsongen med en resa till Spanien och Åhus Beach.

Kolla gärna sociala medier för bilder och videor. Ni hittar även flera bilder i bildgalleri här på lagsidan.